השבוע היה גם די סוער באיראן. הפגנות אלימות שיצרו שם טלטלה עמוקה, שאת תוצאותיה קשה עדיין לאמוד. תמיכתו הגלויה של מנהיג מדינה זו, בטירור בכלל וכנגד ישראל בפרט, כמו גם כוונות הגרעין שלו, יוצרות את הדמיון לאחד מצוררי ישראל הידועים שפעל גם כן באירן של מלכות אחשורוש, הוא המן הרשע ששנאתו וגזירותיו לעם ישראל הביאו בסופו של דבר לאחד החגים הנעלים ביותר – חג הפורים.
מאלפת העובדה ששנאתו זו של המן, הביאה גם לגילוי רובד גאולה נוסף בחודש תמוז ודווקא מתחום המאבק על ארץ ישראל. מספר על כך המדרש: "כשאמר המן הרשע לאבד את ישראל אמר היאך אני שולט בהן הריני מפיל גורלות … התחיל בחדש ניסן ועלה בו זכות פסח, באייר זכות פסח קטן וזכות המן שניתן להם לישראל בחמשה עשר בו, בסיון זכות התורה, בתמוז זכות הארץ".
להבנת אותה "זכות הארץ" שבגינה נדחיתה גזירת המן מחודש תמוז, מביא בעל הפירוש "עץ יוסף" בשם "סדר עולם רבה" כי "מלחמת יהושע בגבעון הייתה בג' תמוז ובאותו היום אמר יהושע "לעיני כל ישראל שמש בגבעון דום וירח בעמק אילון וידום השמש". וזה היה עיקר כיבוש ארץ ישראל… וגם נתפרסם אז שם יהושע ונפל פחדו על הנשארים ונמס לבבם ולא יכלו עוד לעמוד נגדו והוה כאילו נכבש אז כל ארץ ישראל"".
עוצמת האמונה
העובדה שעיקר כיבוש הארץ היה דווקא ביום ג' תמוז, מלמדת על עוצמתו המיוחדת של היום, הפועל את זכותו של החודש, עד ש"זכות הארץ" פעלה את דחיית גזירת המן בחודש זה. כן תהיה לנו, אשר סגולתו הנצחית של יום זה מהווה חיזוק עצום לנצחון המאבק למען שלימות הארץ ובטחון עם ישראל. שלא לוותר על אף שעל מהשטחים שבידינו, לכבוש מחדש את רצועת עזה, לבטל מייד את הרשות הפלסטינית, לפרקה מנשקה ומכל אוטונומיה שהיא.
הופעתו של יום ג' תמוז בפעם השלישית בתולדות עמנו, דווקא בדורנו דור השביעי, מגלה את שורשו ומעלתו הפנימית. ביום זה גילו רבבות יהודים ברחבי העולם את האמונה הטהורה בדברי הרבי שליט"א מלך המשיח, שהודיע כי אכן כבר הגיע זמן הגאולה וכי דורנו זה זוכה לחיים נצחיים נשמות בגופים. ביום זה במיוחד, מקבלים המוני בית ישראל את מלכותו עליהם בקיום הוראותיו הקדושות, עדי הגאולה האמיתית והשלימה תיכף ומיד ממש.